European Bakery Innovation Centre

  • Zoutreductie
  • Vetzuursamenstelling
  • Herverwerking afvalbrood
  • Duurzame palmolie
  • Vezels
  • Acrylamide

"Zout is goed"

Een zoutrijk eetpatroon zou niet zo slecht zijn als eerder werd gedacht.
Het kan zelfs de kans op een hartaanval beperken, zo blijkt uit een achtjarige studie aan de universiteit van Leuven.

De onderzoekers gebruikten cijfers uit twee verschillende studies bij in totaal ongeveer 3.700 Europeanen, hun zoutconsumptie werd gemeten via urinestalen. Professor Jan Staessen en zijn collega's deelden de deelnemers in drie verschillende groepen op: degenen met de hoogste en laagste zoutopname en degenen met een gemiddelde consumptie.

 

Lees het volledige artikel op Agripress.be »

Agripress.be
right banner 1